Prinsesse Eirin

Godt sagt!!!
Kontakt meg
Favoritt Linker

Studietur til Los Angeles med MML (Musikk, Menighet og Ledelse) på Staffeldtsgate!:D

Lørdag 07/10-06:

Jeg stod opp 6.30! Pakka ferdig, spiste og ordna litt saker...Detta var dagen...Jeg dro med flybussen til Gardemoen...Her venta jeg i en time...det vil si fra 8.30 til 9.30!

Vi sjekket inn og slappa av før flyet gikk 12.20(ca.)...

Vi landa i London rundt 2, etter Londontid! Så hadde vi det gøy på taxfrien helt til vi, etter litt forsinkelse, kom oss opp i lufta i et gedigent fly!:D 11timer, med musikk, lesing, film og tvserier og prat, senere var vi LA... Ble litt sliten etterhvert, men var veldig gøy!

Landa i LA ca 19.30 (Californiatid)...men det tok lang tid før vi kom oss videre..:Vi var uttafor hotellet rundt halv 11, og i seng 11.45! Da hadde jeg vært våken rundt 26timer, uten søvn-og sov bare 5-6timer natt til lørdag...så var passe sliten!!!

Fikk forresten mat på flyet-servert akkurat i det jeg begynte å bekymre meg og sa det til Gud...Han er kul!:D

Søndag 08/10-06:

Jaja...det ble ikke så mye søvn som jeg hadde håpa på! Etter 2.timer våkna jeg(altså 2om natta)...og da fikk jeg minimalt med søvn etter det...fantasien løp løpsk, må slutte å se filmer som er skumle...Trodde døra stod på gløtt, og ble bekymra for innbrudd og vakter med pistol som skulle komme inn!;)

Kvart over 8 stod jeg opp, dusja og spiste en helt ok frokost...Ble en asjett med kornfleks, og to skiver loff, som jeg toasta, med banan og egg på!:D (detta ble frokosten hver dag resten av turen:D)

Satt ute i bakgården litt før vi dro av gårde til ”West Angeles Cathedral”...Menigheten romma rundt 20.000 medlemmer, men var nok ikke halvparten der denna dagen! Var en veldig kjent frihetsforkjemper(som jobba i si tid med Martin Luther King) som talte...

Etter på dro vi til HomeTown Buffet...her fikk vi spise så mye vi orka, og mange åt litt til!... Handla litt og!!!

Så dro vi videre til ”new Christ Memorial Church” og der var Andrae Crouch og tvillingsøstra pastorer! Dette ble en skikkelig gospellovsangsfest:D Og på slutten sang vi to sanger sammen med han!...Det var kult! Var en herlig menighet å besøke-veldig få, mn fellesskapet og friheten der var helt fantastisk! Så dro vi hjem og det var tid for senga...! Kan si jeg begynte å bli rimelig trøtt nå!

Mandag 09/10-06:

Endelig fikk jeg litt søvn! Skulle egentlig til L.A.P.D.(Los Angeles Police Department)...Men den var stengt...I stedet dro hele gjengen ned på Gitarsenteret...og gikk litt rundt... Så dro vi til Farmers Market-her kjøpte jeg en svart iPod på AppleStore og spiste lunch med noen folk!

Etter det dro vi på sightseing i Hollywood og BeverlyHills!..Masse kjendisboliger...men så bare portan stort sett...!

Mange fine boligfelt var det hvertfall!

På kvelden stakk vi en gjeng på Virgin Reckords, og etter det ble det ”PoolParty”..:Det vil si at vi spiste frukt og godis, skrev kort og var sosiale ved bassenget!!
En god dag:D

Tirsdag 10/10-06:

Nok ei god natt:D Etter litt forsinka avreise, kom vi oss av gårde... I 3minibusser (som vi kjørte rundt med hele uka) reiste vi et stykke til en anna del av LA! En diger by detta altså!

Vi endte opp på Biola University Conservatory of Music... Dagen begynte med andakt i kapellet...men en fantastisk taler! Han hadde vokst opp som aktiv muslim, og blitt kristen etter noen år i USA! Han hadde og bodd i Sverige-og snakka litt på svensk til oss:D

Så fikk vi se Music in Worship sine lokaler og litt info om skola...

Så gikk vi til ei gedigen kantine hvor vi skulle spise lunch-spis så mye du vil kantine:D-....4jenter kom og spurte om vi ville spise med dem, og det gjorde vi... En skikkelig koslig lunch!

Etter lunchen ble vi med å hadde en times undervisning med Music in Worship klassa... Det var bare helt kongebra!:D

Så måtte vi gå for å få omvisning på Universitetet! Litt større enn Staffeldtsgate...!

Etter omvisninga stakk jeg innom bokbutikken dems, og kjøpte et par cder!:D

Så fikk vi servert en liten minikonsert, med veldig gode musikere-øvde rundt 3timer hver dag!:D

Så dro vi tilbake til hotellet... En liten gjeng dro på kinesisk restaurant-jammi! Også på en skobutikk etter på!

Før jeg gikk til sengs prata jeg litt med folk ved bassenget!:D

Onsdag 11/10-06:

Dagen begynte tidlig med at hustelefonen ringte kl6 om natta! Så ble det ikke mer søvn den natta...! Stod endelig opp kl7! Dro til NBC på sightseing...Så noe av øvinga til Tonight Showet!

Derfra dro vi ti Azusa Pacitic University...her var vi med på korøvelse, omvisning, middag med noen på skola og konsert med Larry Carlton...En fantastisk dag!

Torsdag 12/10-06:

Ny dag, nye muligheter! Endelig sov jeg lenger enn til 7... Våkna blid og fornøyd kl8!

9.30 var det avreise, og dagens begivenhet var Universials Studios!

Var veldig bra, men en trøkk for et svakt og skvettent hjerte... Første utfordring var spøkelseshuset-basert på Van Helsin filmen!!...Skremte vettet av meg...verre enn Ly og torden, og tåran spruta nesten, var rimelig skjelven når jeg kom ut...! Hvis noe kunne bli verre en det, så ville jeg bli overraska....

Og det var det heldig vis ikke... Men var ikke siste gang jeg hylte den dagen!

Neste ute var studioturen...en busstur rundt i studioet der mange filmer og serier spilles inn (f.eks: Fats and Furios, frustrerte fruer og mye mer)....mange spesialeffekter...TV er bare juks og fanteri!

Etter det dro vi ”tilbake til fremtiden” i en simulator...veldig artig...dro derifra til ”WaterWorld”...En våt fornøyelse for mange...Og veldig flinke vannskuterkjørere! Litt av et show kan man si!

Så tok vi ei pause med en skikkelig burger!:D

Etter det stod ”Shrek” i 4D på tur-morro, rart og litt ekkelt...Etter det ble det ”Terminatoren” i 4D som var noe verre! (Noen kan det å leve seg inn i filmer altså-les: Eirin Sørhus)...

Så dro en liten gjeng for å kjøre Berg og Dalbanen ”Mammy”-om man kan kalle det det...Gikk fort og var ekkelt...men ikke noe å skryte av! Hadde vært morsommere hvis den var lengre, større og ute i det fri! Tilslutt var det tømmerrenna i ”Jurassic Park”...Kick på slutten! Hjertet fikk kjørt seg for å si det sånn!

Vel hjemme igjen gikk turen til gitarsenteret-fikk kjøpt gitar til bror min, Gisle!

Tilslutt på kvelden hadde vi ei samling med alle, ved bassenget...Prata litt om hvordan vi hadde det og bad sammen! Det var bra!
Neste aktivitet på programmet ble soving!

Fredag 13/10-06:

Dagen starta med at jeg våkna rundt halv 9 og fikk vite at vi ikke skulle møter før 13.00!

Fikk en lang morran: Spiste frokost, ”sola” meg ved bassenget, og leste litt!

!2-halv 13 gikk jeg på starbucks og spiste lunch med ei i klassa!

Kl 13 dro vi til Capitol Records-fikk se studie B! Herifra dro vi til MI-som er et studiested for dem som bare vil jobbe med musikk og divere! Her fikk vi omvisning!

Herifra gi vi rett til Hollywood Bulivard...Var innom en del steder, kjøpte litt forskjellig! Gikk etterhvert tilbake til hotellet! Ble med noen til Starbucks der jeg kjøpte enda en Kakao-drikker fortsatt ikke kaffe!:D

Gikk tilbake til hotellet, spilte litt på Gisles nye gitar og sang, leste litt om dåp og tro, hørte på Hillsong og switcha litt på Tven...Lite spennende! Så la meg i stedet til å sove!

Lørdag 14/10-06:

Deilig å sove litt-våkna rundt 9! På med badetøyet, pakka veska(sjøl om det var overska) og spiste frokost...Så var jeg klar for avreise!

Vi kjørte til Santa Monica Pier and Beach!... Vel framme tusla vi litt rundt på Pieren...kjøpte litt saker og mat...Mens vi spiste, dukka sola frem, og skyan forsvant! Dermed gikk vi ned på stranda...Bada i store bølger, med herlig temperatur, lå og solte og litt og bygde sandslott...Bada litt til før vi stakk opp på pieren og spiste is! Gikk for å se etter delfin, men så en sel i stedet!

Så dro vi tilbake til hotellet...Her fikk jeg dusja, bekrefta at jeg hadde blitt solbrent...leste litt mer i boka mi!! Utpå kvelden ble jeg med på KFC(kyling/burger sted)...spiste på hotellet, før jeg stakk for å legge meg...Slappa av litt med boka mi! Så sovna jeg!

Søndag 15/10-06:

Søndagen begynte med at jeg våkna smått om senn rundt halv 9! Stod opp og spiste frokost...Kvart over 9 satt vi i bussen! Turen gikk sørover til Crystal Cathedral(eller noe)...Etter gudstjenesta var vi innom en bokhandel der, før vi dro videre til en ny HomeTown Buffet, hvos vi spiste masse god mat!

Gikk litt i butikker, og prøvde en nydelig ballkjole!

Så dro vi til Saddelback Menighet...her var vi på ei lovsangssamling som var knallbra, før vi dro tilbake til hotellet...Her ble det pakking resten av kvelden!

Mandag 16/10-06:

Dagen starta i 9tida med en god dusj og frokost!

Hadde god tid! 10.00 begynte vi å pakke inn i bilen...1time seinere dro vi til flyplassen! Vel framme ble det insjekking-som gikk strålende...15.00 gikk vi ombord på flyet klar til take off! Byby LA!

Vel oppe i flyet ble jeg sittende ved siden av ei jente på 23år som avr fra New Zealend, på vei til London!

Så Click på ”TVen”...Og etter det holdt jeg på å sovne...Klokka var jo plutselig 2 om natta! Men fordi jeg måtte på do, ble søvnen avbrutt!) Fikk forresten Lassagne til Middag!

Når jeg kom tibake fra doen fikk jeg spørsmål om å byte plass, eller gi bort plassen min om du vil! OG jeg flytta meg selvfølgelig ett hakk inn! Intet problem! Men som takk ville flyvetinna gi meg ei Champagneflaske...men siden jeg ikke drikker, ga jeg den til noen karer bak meg som ble veldig takknemlig;)

Leste litt i VeggieTales boka mi, før jeg lukka øyna! Men ble ikke så mye søvn likavel!!

Tirsdag 17/10-06:

Og plutselig vvar det tirsdag! Kom hjem i halv6tida...Ble ikke så mye søvn på flyet..:Ankon London rundt halv 10, og kom gjennom sikkerhetssjekken her og! ”Hang på flyplassen” noen timer! Rundt 13.00(etter litt forsinkelser) startet turen fra London til Oslo! Tror jeg sov noe etterhvert, var hvertfall langt borte!

Vel framme i Oslo ble det bare å få tak i bagasjen, si hadet og finne bussen til Sinsen!
Når jeg kom hjem kunne jeg glede Gisle med ny gitar..Også fikk jeg gode hjemmelaga pyroger...Jammi! Fikk pakka ut litt, tok i mot smser fra siste uka, sjekka mail, spiste is og kaker før jeg kjente søvnen trenge på!

Så da var det bare en ting å gjøre-sove:D:D:D:D

Var alt i alt en knall bra tur:D Digger MML og LA!